8.3.12

Vlisco dessins en kleurplaten










Onlangs bezocht ik de tentoonstelling 'Six Yards Guaranteed Dutch Design' in het Museum voor Moderne Kunst Arnhem. Een expositie over hoe Nederlandse stoffen van Vlisco onderdeel werden van verschillende West- en Centraal Afrikaanse culturen én hun weg vonden in de internationale mode, beeldende kunst en fotografie. 

Ik werd geïnspireerd en verrast door de veelheid aan dessins, patronen en stoffen die er te zien zijn. Verrast omdat er vaak humor in de dessins is verwerkt (kijk maar naar de stof met de kip en het ei, die met de pumps of de scharen).

De museumwinkel verkoopt kleurplaten van deze patronen (ook voor volwassenen!) en mijn vriendin, met wie ik de tentoonstelling bezocht, heeft deze zonder dat ik het door had gekocht. Ik ontving het pakketje op mijn verjaardag met de post. Dus met kleurpotloden in de aanslag laat ik mij ook thuis weer inspireren door Vlisco!

1 opmerking:

Judith van der Velden zei

Goeie samenvatting van een fijn dagje Leo! Mooie 'plaatjes' zijn het..!
Kus, Judith