30.8.12

Grafisch ontwerp uit het Verre Oosten

Sulki & Min














Onlangs kreeg ik bezoek van een vriend uit Hong Kong. Hij is architect en we spraken over ontwerpen. Hij vertelde dat ontwerpers, waaronder ook grafisch ontwerpers, uit Zuid-Korea mooi werk maken en dat er vanuit het westen steeds meer aandacht voor is. 

Ik werd nieuwsgierig en ben gaan surfen. Het was wel even zoeken naar Zuid-Koreaanse websites, maar ik ontdekte prachtige ontwerpen. Dat er in Zuid-Korea mooie ontwerpen worden gemaakt is niet gek, er studeren jaarlijks 32.000 ontwerpers af (bron: http://www.designplatformrotterdam.nl/nl/7/vlagplantsessie-2). Alleen zijn deze ontwerpers in het westen onzichtbaar. Ik moet eerlijk zeggen dat ik voor inspiratie altijd naar het werk van Europese, Amerikaanse en soms Canadese ontwerpers kijk. Vrijwel nooit zoek ik voor inspiratie in het oosten, hoewel daar sinds Pinterest een beetje verandering in is gekomen.
De voorbeelden die ik vond, deel ik graag met je. Met zoveel goed werk is het lastig een kleine selectie te maken. Dus ga zitten met een kop thee en open de portfoliosites van deze ontwerpers voor een 'good old click-about'.


Workroom

Een grafisch ontwerpstudio uit Seoul.







Grafisch ontwerper werkend vanuit Verenigde Staten, tot 2010 vanuit  Seoul



















Sulki & Min

Grafisch ontwerpers uit Seoul





Een tijdschrift over grafisch ontwerp uit Seoul.


































Geen opmerkingen: