4.12.14

Een nieuwe jas

Als het goed is voelt een huisstijl als een comfortabele jas die je het liefst niet meer uittrekt. Hij is zacht, zit lekker en houdt je warm.
Zo ook de jas die ik vier jaar lang heb gedragen. Het was er eentje met een sierlijke belijning, ietwat klassiek en met een knipoog door een handgemaakt item, de handgeschreven tekst op het visitekaartje.
Toch voelt deze spreekwoordelijke jas, mijn huidige huisstijl, niet meer als van nu. En ben ik toe aan vernieuwing.

Het was leuk je te ontmoeten, maar het wordt tijd om afscheid te nemen
van mijn huidige huisstijl























Mijn nieuwe jas wordt hedendaags. Fris en stoer met ook weer een handgemaakt onderdeel als illustratief element. Een tikje speels en passend bij mij nu. Net als bij een jas ben ik gestart met een patroon. Een voor de hand liggend patroon vanwege de naam keper. De term keper komt voort uit de weefindustrie, het is een diagonaal weefsel. Het gegeven dat het een term is uit de weefindustrie sluit mooi aan bij het ambacht dat ik in mijn werk vind. In typografie.

De schematische weergave van een keperbinding als basis 
voor mijn huisstijl
 
























Wanneer je kijkt naar een schematische weergave van dit weefsel komt er een interessant patroon tevoorschijn. Vanuit dit patroon heb ik de typografie voor mijn naam laten ontstaan. 
Ook is het goed toepasbaar als huisstijlpatroon voor de achterkant van mijn visitekaartje of bijvoorbeeld een vlakvulling op de website.



























Nu moet de stof voor de jas nog geknipt, geregen, genaaid en afgewerkt worden. Ook het proces van het kiezen van de juiste kleuren is ongoing. Maar ik laat je hier alvast wat schetsen zien.


De aankomende tijd zal ik je via dit blog op de hoogte houden over het ontstaan van mijn nieuwe jas, mijn nieuwe huisstijl.

2 opmerkingen:

Anne zei

Erg stijlvol! Succes met de finishing touch!

Unknown zei

Dag Anne, dank je wel voor je reactie, leuk!